Bittiğinde 10 Milyon Yolcuya Hitap Edecek

Gaziantep Havalimanı’nın yeni terminal binası ve apron inşaatının temeli düzenlenen törenle atıldı.

Bittiğinde 10 Milyon Yolcuya Hitap Edecek Fatih Kaya

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “Gaziantep'in yaptığı işler, sanayisi ve ihracatıyla Türkiye'nin gözbebeği. Gazi şehrin inovasyona alanında çok önemli projelere imza atılıyor. Son 16 yılda markalaşmada, Ar-Ge ve patent liginde en hızlı yükselen illerin başında Gaziantep geliyor. Bu başarıda 6 bin yıllık köklü geçmişiyle ticaret ve üretme kültürüne sahip Gazianteplilerin rolü büyük.”

Bakan Arslan, 2003 yılında Gaziantep'te yılda 223 bin kişinin uçakla seyahat ettiğini, 16 yılda yapılan yatırımlarla 11 kat artarak 2 milyon 630 bine yükseldiğini söyledi. Temeli atılan terminal binası sayesinde inşaatı tamamlandığında, iç ve dış hatlarda 10 milyon yolcuya hitap edebilecek bir kapasiteye çıkılabileceğini dile getiren Arslan, "Çünkü biz Gaziantep'in büyümesine, gelişmesine inanıyoruz, bu nedenle kapasiteyi 10 milyona çıkarıyoruz. Otopark yapıyoruz, 10 uçak kapasiteli apronu da 16 uçağın aynı anda park edebileceği büyüklüğe çıkarıyoruz. Sadece bu sene ilk 5 ayda Gaziantep'in hava yolu gelişmesi yüzde 25 artmış vaziyette. İnşallah yeni terminali bitirerek hizmete sunacağız. Gaziantep'in havalimanının artık yetmediğini biliyoruz ve bunun için 283 milyon lira proje bedeliyle ihaleyi yaptık ve şimdi temelini atıyoruz. Yeni yapacağımız terminalin büyüklüğü 67 bin metrekare. 6 sabit körüğü olan, büyümesi gelişmesi söz konusu olduğunda da körük sayısını artırabilecek şekilde planlama yaptık. Mevcut havalimanı da yenileyerek dış hat binası olarak hizmet verecek.” dedi.

Törene; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Ahmet Arslan ve Adalet Bakanı Abdulhamit Gül, DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürümüz Funda Ocak, Gaziantep Valisi Ali Yerlikaya, AK Parti Gaziantep Milletvekilleri Ahmet Üzer, Mehmet Erdoğan AK Parti İl Başkanı Eyüp Özkeçeci, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, Şehitkamil Belediye Başkanı Rıdvan Fadıloğlu, Oğuzeli Belediye Başkanı Mehmet Sait Kılıç katıldı.

gaziantep havalimanı ulaştırma denizclik haberleşme bakanlığı devlet hava meydanları ahmet arslan abdulhamit gül fatma şahin